niedziela, 11 stycznia 2015

Prolog


"Nie ma w życiu nicze­go stałego.
Je­dyną stałą rzeczą jest zmiana."

        Czułam się źle, bardzo źle. Miałam ochotę stanąć na środku pokoju, wśród toreb i walizek, i krzyknąć: "Dlaczego nikt mnie nie słucha?! Dlaczego nikt się ze mną nie liczy?!". Znając życie, mama pogłaskałaby mnie po głowie i zaczęłaby opowiadać bardzo przekonującą historyjkę o tym, że Polska to nasz dom, że zaczniemy tam nowe, lepsze życie. Tata spojrzałby na mnie skonsternowany i powiedziałby, że życie zawsze szykuje dla nas niespodzianki i nigdy nie wiadomo, co jest za kolejnym zakrętem. Ja pobiegłabym do swojego pokoju, nie zapominając o charakterystycznym trzaśnięciu drzwiami. Tak, tak właśnie wyglądałaby nasza rozmowa na temat powrotu. Typowe.
       Nie chciałam ich obwiniać. Na Boga, ja naprawdę nie chciałam ich obwiniać. Kryzys rozszalał się na dobre - co do tego nie było żadnych wątpliwości. Każda rodzina na naszym miejscu spakowałaby manatki i wyjechała stamtąd, gdzie jej nie chcą. Smutny los emigrantów. Tylko dlaczego to było dla mnie takie trudne? Dlaczego, do licha, przepłakałam każdą noc, od kiedy decyzja o powrocie została podjęta? Czułam się jak dziecko, które dorośli odrywają od zabawy w najbardziej ekscytującym momencie. Bo przysięgam, moje życie nigdy wcześniej nie było tak ekscytujące jak wtedy, w Kalifornii.
       Od kiedy trafiłam do High School, wszystko nabrało tempa. Zaprzyjaźniłam się z Katie, zaczęłam znowu grać na fortepianie. I poznałam Dana...
        Teraz miałam być wszystkiego pozbawiona. Pierwszej prawdziwej przyjaźni, pierwszej miłości. Czym sobie na to zasłużyłam?
        Nie mam pojęcia, jak ma wyglądać moje "nowe życie" w Polsce. Na samą myśl o nudnym, monotonnym miasteczku o tak samo nudnej nazwie przeszywa mnie dreszcz. Czy się tam odnajdę? Czas pokaże. Jedno wiem na pewno - dopiero co pożegnałam się z bliskimi, a już tęsknota ściska mi serce. W mojej głowie jak w filmie przeskakują obrazy, klatka po klatce. Błękitne morze, palmy. Gorąca plaża, a na niej ja, wygrzewająca się w słońcu, z przymkniętymi powiekami, uśmiechem na ustach i uczuciem, że moje życie jest kompletne, piękne, wymarzone. Będę za tym życiem tęsknić.

_________________________________________________________________________________________________________

Nareszcie! Prolog opublikowany, teraz pytanie kieruję do Was. Co o nim myślicie? Z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze i pamiętajcie - zapraszam Was tutaj już za tydzień, w niedzielę, na pierwszy rozdział! Buziaki.;*

30 komentarzy:

  1. Czekałam na to! Zapowiada się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa, co się wydarzy głównej bohaterce w następnym rozdziale. Prolog świetny, z niecierpliwością czekam na następne.
    Zapraszam do siebie we-are-a-broken-people.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa co wydarzy się później. Kocham blogi z opowiadaniami! :)

    http://duo-jessie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. zapowiada sie swietnie bede czytac!
    pozdrawiam i zapraszam do siebie:) http://isannell.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem ciekawa co będzie później:)

    Pozdrawiamy!
    ♡ Twins Life. [KLIK] ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za komentarz na moim blogu :)
    www.ankyls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O zapowiada się ciekawie !! :)
    Zapraszam w wolnej chwili http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy prolog!
    nakrancumarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesem u pierwszy raz! Bardzo ładnie napisałaś :).

    Bardzo fajny blog!! :) .
    -------------------------------------------
    Kliknęłabyś w banner sheinside w bocznym pasku,?
    Mój Blog - klik!
    Ja się zrewanżuję tym samym lub obserwacją( jak mi się spodoba twój blog! .
    napisz jak kliknęłaś w banner sheinside w ostatnim poście.! ( sprawdzam ).
    --------------------------------------------------------------

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnei się zapowiada :)
    threedayholiday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. nice write up.. had to translate lol
    i am following you.. kindly follow back dear. thank you http://melodyjacob1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. napisze jedno- Mega, CZEKAM NA WIĘCEJ! :*

    Pozdrawiamy!
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz bardzo przyjemny styl pisania :) Czyta się bardzo lekko i zapowiada interesująco :) Też kiedyś pisałam opowiadania :D

    >Kingasbox blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się ciekawie ;D Po "powrocie" będzie na pewno interesująco :D
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. w takim razie czekamy na dalszą część! :)
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Współczuję dziewczynie.. Czekam na dalszą część ;p

    Zapraszam do mnie:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Mega! Czekam z niecierpliwością na dalszą część :) Chętnie będę tu zaglądać! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wciąga! ;O

    Chcesz zyskać nowych czytelników? Wygraj post promujący aż na 3 blogach! więcej tutaj:
    KONKURS!!! (KLIKNIJ TUTAJ)


    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie napisane :)
    http://blog017.blogspot.com/2015/01/diaries.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz fascynującego bloga! Będę zaglądała, życzę dalszych sukcesów i wytrwałości :)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/01/coincidence-i-dont-think.html zapraszam serdecznie na mój blog, każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane. Proszę o klikanie w banery po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne .

    OdpowiedzUsuń
  21. jak Ty pięknie piszesz :)
    robotkidreamer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Super, czekam na więcej!

    http://moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, jak ty ślicznie piszesz miło się czytało :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo fajne napisałaś od razu mnie wciągneło ;)
    zapraszam do mnie :)

    http://loveyourlifexantonia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie piszesz ! :)
    To jest naprawdę genialne
    Obserwuję i liczę na rewanż
    http://by-joaannaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie publikuję komentarzy typu:
Świetny blog, zapraszam do mnie! abcdefg.blogspot.com
Nie wymieniam się obserwacjami. Za każdy szczery komentarz bardzo dziękuję!